tisdag 23 augusti 2011

En Dag Med Dag 5 Sista Dagen...

Dagen började som den skulle med en god frukost på Oti Gård.

Runt kl 8 började vi åka mot Borlänge som var 7-8 mil bort. Efter några mil blev vi stoppade av en journalist från Ludvika som intervjuade oss innan vi åkte vidare.

Jag citerar Ted:

Beträffande min vurpa så gick det till på följande sätt: Vi kom åkande med 4,3 mil kvar till mål då jag kom till en backe som jag tyckte planade ut men fortsatte bara slutta ännu mer. Jag uppfattade det för sent så jag började rulla på för fort för att kunna bromsa. Jag märkte att en trafikerad väg korsade slutet på backen så jag valde mellan att bromsa med vetskapen att jag kunde ramla då det gick så fort eller att åka rätt ut i vägen och förmodligen bli påkörd. Jag valde det första alternativet, foten började hacka och tillslut ramlade jag av brädan och i ganska hög hastighet landade jag på axeln och slog i huvudet. Självklart har vi alltid hjälm så att huvudet klarade sig men nyckelbenet gick av. Vi blev tvungna att göra ett avbrott i resan och åka för att uppsöka en ortoped men vi kommer så snart som möjligt att åka de resterande 4,3 milen.


När Ted känner sig bättre så åker vi upp till där olyckan hände för att avsluta våran resa.

/MrJim

Inga kommentarer: