tisdag 13 september 2011

En Dag Med G Bomb/Subsonic illuminati Paramount...

Fan nu köpte jag en bräda till!!!

Hej! 
Mitt namn är Jim och jag är en longboardholic...
Hej Jim!!!

Denna gången blev det en specialbyggd G Bomb/Subsonic illuminati där själva brädan är lite bredare och styvare än en vanlig Iluminati och bracketserna (de silvriga konsolerna/bindningarna som sitter på brädan och där man sätter truckarna). är droppade lite mer än vanliga brackets så själva brädan blir lägre och lättare att pusha 

Vad jag vet så är det bara jag och Rob Thomson (nuvarande världsrekordhållare i längst åkta sträcka på longboard, ca 1200 mil) som äger just en sådan här bräda, om Rob nu inte sålt sin. Det kan dock finnas fler, men troligtvis inte då just dessa brackets är specialbyggda och tydligen väldigt svåra att göra. 

Fördelen med brackets är att man kan ändra vinkel på trucken och ställa in dem precis som man vill på bara några sekunder. Detta gör den till en väldigt mångsidig bräda som funkar till det mesta.

Jag får den nu i veckan så i helgen blir det att åka av.










Snälla mamma hjälp mig :)

/MrJim

Inga kommentarer: