torsdag 1 oktober 2009

En Dag Med Tsunami...

För nån dag sedan träffades mitt favvoställe nummer 1, Samoa av en Tsunami. Som högst var vågen 9meter och väldigt många människor fick sätta livet till och ännu fler har blivit av med sina hus.

Så fort jag fick veta så försökte jag få tag i Tim, (från Alaska) som sedan några år tillbaka jobbar och lever i Samoa med sin underbara fru Nia och son Michael. Det dröjde ca ett dygn innan han svarade och då hade det hunnit gå runt många tankar i huvudet. Så det var med stor lättnad när han hörde av sig och berättade att hans familj och alla andra som vi känner där nere hade klarat sig.

Resorten som jag bodde på under delar av tiden som jag var där fick ta en del stryk. Ägarens hus och alla bungalows som låg vid havet blev totalförstörda, men huvudbyggnaden, restaurangen och en del bungalows klarade sig. Men det viktigaste var att alla klarade sig.

Om ni får tillfället att åka till Samoa så gör det, världens finaste ställe och världens grymmaste människor. Du kommer inte att ångra dig och vistelsen där kommer att förändra din syn på livet.
















/MrJim

Inga kommentarer: