tisdag 17 januari 2012

En Dag Med Brädor, Resor & Funderingar...

Sitter på jobbet och funderar på vad man ska lägga sina pengar på. Den sista tiden har jag lagt en hel del på diverse longboards som antingen har sålts vidare, men en hel del står på vinden och skräpar. Visst händer det att jag använder dem, men är det värt att en bräda för ca 3000:- står på vinden och bara tas fram då och då. Eller ska man sälja och lägga pengarna på bättre saker som t ex en resa? Man kan ju ändå bara åka på en bräda i taget och hur många olika brädor behöver man? 
4st räcker då jag inte åker DH eller Dance. Så det jag behöver är en cruise, en freeride, en pump och en långdistans. Hur motiverar man då att man har ca 15 kompletta brädor? Fast jag har ägt över 40st så jag har ändå sålt av en del :P


Jag har även lagt en hel del cash på mina tatueringar de senaste åren. Jag har suttit i ca 25h och det blir ju en slant om man räknar ihop de timmarna. 
Efter dessa två jag gjorde nu Budapest så känns det som att jag är klar, men man ska aldrig säga aldrig. Ryggen är iallafall klar.


Hur som helst så har jag iallafall nu startat ett sparkonto som heter Holland och ett som heter Thailand. Holland-kontot har självklart prio 1 eftersom den resan ligger närmast (juli/aug), men jag kommer ändå att sätta in några tusen på vardera konto varje månad.
Dessa pengar ska fan sitta där också och inte nallas av när jag känner mig longboardsugen hehe. 
Så förhoppningsvis kommer vi iväg till Thailand om ca ett år och kan stanna där i 4-6 veckor.



Sen fyller ju Maria år den 27:e jan och nu har jag äntligen kommit på vad jag ska ge henne, kommer bli awesome.

/MrJim

Inga kommentarer: