torsdag 2 april 2009

En Dag Med Dag 13...

Idag var det en skitdag, det blåste och regnade. Jag tänkte att jag skulle vila mina smalben idag så jag tog på mig pistskidorna och blåste på. Ibörjan var det rätt bra, men efter ett tag blev det väldigt uppåkt och med blöt, tung snö och svårt att se konturerna så var det inte lika roligt längre.

Jag gjorde ett sista försök. Så jag åkte till parken, inte så roligt med ett par pistskidor, men jag orkade inte åka ner till bilen för att byta. Jag tog transporten till bräcke och kom in vid halfpipen. Jag satte en backflip utför halfpipekanten och det kändes rätt skönt fast jag inte hade mina hoppskidor på mig så jag tog liften upp. Detta åk jag nu skulle göra visade sig vara bland de sämsta åken hittils. Jag överrotera första backflipen, sätter andra, underrotera tredje, skidorna flyger åt alla håll. Jag tar på mig skidorna för att åka till nästa hopp, innan detta hopp åker man upp på en liten kulle där det oftast står folk som väntar på sin tur att hoppa. Jag åker upp på kullen, bromsar och slår kull som fan och tappar skidorna. Liggandes på magen hälsar jag glatt på ett gäng snowboardåkare som undrar vad fan som händer. När jag väl fått på mig skidorna så överrotera jag backflipen, förbannad som fan över att inget funkar så åker jag in i pipen för att avsluta med en backflip utför kanten som jag till nästan 100% sätter. Jag tar sats och jag känner hur slö rotationen blir och att det kommer att sluta i ännu en krasch. Jag landar och skidorna flyger åt varsitt håll, hela ansiktet borrar ner sig i snön och jag har snö överallt. Nu ger jag fan upp. Jag ligger kvar en stund innan jag tar mina skidor och åker ner till bilen. Jag packar in snabbt som fan och för att göra dagen någorlunda bra så åker jag till Copperhill och spa:a lite.

/MrJim

Inga kommentarer: