tisdag 14 april 2009

En Dag Med Dag 24...

Idag valde Noppe att stanna hemma pga att han hade ont i nacken. Men jag tog mitt pick och pack och drog in för att träffa mobror Thomas som var här uppe över påskhelgen. Jag körde hemifrån i stålande solsken, 10 min efter började det att spöregna för att snart igen gå över till solsken. Jag möter upp Thomas och en kompis till han när de sitter och dricker öl på Olympiacafét, tyvärr körde jag så det blev ingen öl för mig.

När vi går ut och tar på oss skidorna så frågar jag Thomas vad han har sina vantar, mössa och googles? Han svarar att nåt sånt behövs inte, jag skrattar lite och sen beger vi oss upp till toppen där det är runt nollan. Jag fryser lite om fingrarna och öronen och då har jag ändå jätte varma vantar och en varm hjälm, men kylan biter inte på Thomas. Jag har sett någon som åker utan mössa och googles, men ingen förutom Thomas som åker utan mössa, googles och vantar. Thomas, en viking från Växjö.


Efter skidåkningen drog vi till Sebbe för att lira lite kort.

Noppe & Sebbe

Sebbe & Karin

Imorgon ska Sebbe, jag och Noppe köra Urton Open. Det är en big jump tävling med snowracers, snowbikes, snowskates och pulkor och en massa öl och sprit. Vargtass baren är öppen hela dagen. Sprit och öl lär det behövas i mängder och vi ska våga hoppa över huvudtaget. Förra året var hoppen inte så stora så vi tänkte det skulle vara kul så vi anmälde oss. När vi fick se hoppen idag så blev vi smått nervösa. Hoppet är byggt med ett gap och två kickar. den lilla kicken har ca 2,5 meter till landningen medans det stora har ca 4,5 meter. Det finns även några rails varav den ene ser helt livsfarlig ut. Tävlingen börjar kl 18 imorgon, men vi ska dit några timmar innan för att träna och det lär nog behövas för ingen av oss har hoppat med snowracers förut.

/MrJim

1 kommentar:

mamma sa...

Lite röd om näsan är han allt broder Thomas,fast det kan ju beror på öldrickandet,int kan det va kylan!Ja han är en riktig viking åkt flertal skidsemestra ihop aldrig sett han med mössa,men solglas ögon har nog hänt