torsdag 20 augusti 2009

En Dag Med Hallabrobacken...

Igår kom jag en timme innan träningen för att jag hade varit inne i Ronneby och balanserat mina däck på bilen. Då passade jag på att plocka backen som är på vägen mot Hallabro, ni vet den långa backen som är vid pizzerian/Macken i Backaryd.

Först gick jag upp och tog 1/3 av backen, inga problem så jag knatade upp igen och åkte nu 2/3. Det gick också bra, men det var så att ögonen började rinna. När jag kom ner tänkte jag att jag tar hela en annan gång, eller äh vad fan jag tar den nu, det är ju trots allt bara 6 graders lutning. Så jag vände om, tog min bräda under armen och gick den långa vägen upp, väl uppe så kändes det som att jag knappt åkt halva backen i åket innan. Jag stod där ett tag och tog mig mod och väntade på att backen skulle bli hyfsat tom så man kunde göra några stora svängar ifall det skulle börja gå för fort.

Det gick fort och ögonen rann, men det var aldrig så att det kändes läskigt. Jag körde några stora svängar för att kontrollera farten och i ett vips så var man nere. Nästa backe att avklaras är brinkarna som ligger precis innan alnaryd om man kommer från Eringsboda. Men då blir det nog att ta på sig skinnstället.



/MrJim

2 kommentarer:

Elin sa...

Du e modig du! låter livsfarligt!

Anonym sa...

shit grabben du söker verkligen kickar, den backen hade jag knappt velat cykla ner för. (moppe har man ju dratt ett antal gånger men det var ju så motorn skrek).

Det finns en grym backe i Hällevik som kallas Haveliden vore kanske ngt? men jag är väl en idiot som bara tipsa om den egentligen.