tisdag 25 augusti 2009

En Dag Med Träning...

Igår tog jag min bräda ännu en gång för att åka till Backaryd och träna fotboll. Fast det är en mil längre så åker jag runt Möljeryd pga att asfalten är mycket bättre. Nästan i Backaryd så är det en sjö precis vid vägen där det alltid sitter människor och fiskar. Precis innan sjön så kommer det upp en grym låt i lurarna, jag tar i för kung och fosterland utan att tänka på den fisketäte sjön. När jag tittar upp så sitter det tre stycken på bryggan och tittar förvånat på mig, jag skrattar lite och hälsar, de skrattar och hälsar tillbaka funderandes på vad det var för tomte som just åkte förbi.

Sen var det träning i 1,5h träning och efter det åkte jag en bit med Donne. Jag hoppade av en bit innan Möljeryd för att plocka den sista långa backen som är precis innan Möljeryd om man kommer från Backaryd. Och det var så det vattnades i ögonen även i denna backe. Inte lika skön asfalt som Backaryd/Hallabrobacken, men helt godkänd ändå pga dess längd och lutning. Efter backen vankades det ca två mils åkning för att komma hem. När jag åkt runt en mil så började mina ben ge upp, men det var bara att bita ihop.

Natten som var blev väldigt jobbig med ont i kropp och ähhh ben.

Nu sitter man här och lirar chicago med Dea och Alle och jag missade precis en färgstege. Jag hade färgen, men chans på färgstege och jag väljer att spara min färg och inte chansa på färstege. Alle som är efter mig tar ett öppet och så klart får han upp spader tio som skulle suttit som ett smack i min färgstege. Som tur var så handlade det bara om 60:-, men men.

/MrJim

Inga kommentarer: