lördag 6 februari 2010

En Dag Med Koh Chang...

Solnedgången

Singapore Sling




Igår var en rätt märklig dag. Vi hade hyrt en moppe för att köra runt ön, kolla in lite vattenfall, andra stränder och leta efter en tatuerare som skulle vara jätte bra på bambutatueringar (speciell slags tatuering här i Thailand, ni förstår när ni ser bilderna). Det enda vi visste var på vilken strand han hade sin studio och vad han hette, men stranden är rätt stor så det blev en del letande. Det visade sig att det finns väldigt många som gör bambusar här på Koh Chang så det tog ett tag innna vi hittade rätt, men vi gjorde rätt i att leta vidare för jag har aldrig sätt så fina och detaljerade tatueringar gjorda av bambu förut. Tanken var att vi bara skulle leta upp han och sen göra varsin tatuering när vi avslutat vår resa då vi hade tänkt att åka hit igen en vecka innan vi åker hem till Sverige. Efter lite efterforskning så visade det sig att det är regnperiod här då så det är ju inte så kul och en del resorter mm stänger under denna tid. Så efter att vi snackat med han om vad vi ville ha och han sa att han hade tid så låg jag på golvet i hans studio till min mammas stora förtjusning för att göra ännu en ny tatuering, men detta är troligtvis min första och ända bambutatuering. När min var klar efter några timmar så var det Marias tur. Min design kommer från att jag ville göra något kopplat till resa jag just nu gör så valet blev rätt enkelt. Teckerna är rätt vanliga här i Thailand och dem ska skydda en och göra så att man känner sig säker. Marias tecken betyder "balans" vilket jag tycker var ett bra val. Balans kan stå för så många olika saker.

När vi var klara var kl närmare 16 så vi tog moppen och körde och käkade kvällsmat, buffé för 25kr var inkl räkor och allt möjligt. Det enda som inte var så bra var att jag fick i mig något jag inte tålde så det blev några betapred och raka vägen hem till sängen. Jag tror jag somnade vi 17 tiden.


Som min kusin Felix sa när han var liten, det är här det killar mest


Ones studio

Rakning





Balans


/MrJim

3 kommentarer:

Mamma sa...

Ja kan man inte annat än att gilla. Jimme jag tycker den är snygg!

Anonym sa...

Den var fin! är det text runt brädan, vad står det isåfall?

MrJim sa...

Tack Mamma, nu blev jag glad.

Jag vet inte riktigt exakt vad det står, men i det stora hela så är texten till för att beskydda en mot olika faror här i livet.