fredag 12 februari 2010

En Dag Med Samut Songkhram - Hua Hin...

Dag 1, 70km.

Första dagen på bräda sen jag sträckte ryggen i Sing Buri och ryggen är helt återställd vilket är toppen, men jag har fortfarande problem med min högra ljumske. Eftersom jag bara kan sparka med vänster fot så tar min högre ljumske väldigt mycket stryk så det blev några smärtlindrande den dagen, men sen var det lugnt. Efter 55km så åkte vi av motorvägen för att ta en mindre väg mot havet. 100% motvind och trötta som fan så tog de resterande 15km säkert 2,5 timmar, det var snigelfart i slutet. Väl framme i Hat Chao Samran så hoppade vi i våra badkläder och slängde oss i havet, har nog aldrig uppskattat havet så mycet som jag gjorde just då.





Dag 2, 30km.

Igår åkte vi bara 30km eftersom vi ändå ligger rätt mycket före i tidschemat så tänkte vi att det kunde vara kul att se nästa ställe och prova deras strand. Vi ställde kl på 06.00 och var väl iväg vid 7 tiden efter en snabb frukost. Detta är den bästa tiden att åka för det är då solen går upp och det är inte så varmt. Dagen innan åkte vi fram till kl 15 och när solen står som högst på himmlen så är det ca 40 grader. Nu var vi framme i Chao-am redan vid 9-9.30 så vi hyrde oss en varsin solstol och låg på stranden hela dagen. Senare på dagen tog vi en promenad för att kolla om vi kunde hitta internet och då hittar vi ett Svenskt ställe som serverade köttbullar med potatismos och lingonsylt, så där satte vi oss senare på kvällen och käkade samtidigt som vi kolla på "på spåret" och det var så jävla gott, skönt med lite svenne mat ibland.







Varan?


Är man nödig så är man


På Spåret



Dag 3, 25km.

Vårat närmaste huvudmål efter Bangkok var Hua Hin och här är vi nu. Här kommer vi att stanna i 3 nätter för stranden är grym här och de har den godaste seafooden som jag någonsin har smakat. Fatta om jag längtar tills vi ska äta middag ikväll och de andra dagarna, mumma.






Jag vet ju vad jag ska hänga ikväll

/MrJim

Inga kommentarer: