onsdag 3 februari 2010

En Dag Med Satans Javla Skit...

Sing Buri

Sing Buri

Idag var det meningen att vi skulle aka 75km for att sedan ta bussen den sista biten till Bangkok, pga tung trafik och fororter.
Sa blev inte fallet for nar vi akt ca 5km och precis kommit utanfor staden sa stracker jag mig i ryggen och vartenda spark gor sa att tararna kommer namre.
Efter nagra minuter av olidlig smarta sa valjer vi att avbryta. Jag blev sa javla forbannad att jag sparkar ivag min hjalm och tro ni fan inte att den hamnar i en back och blir dygnsur.
Bara tanken pa att behove stanna i Sing Buri i 5-7 dagar for att vanta pa att min rygg ska bli bra far bade mig och Maria att ma illa, fast det sakert var en trevlig stad. Men skulle vi ta det lugnt i en vecka sa ville vi gora det vid havet. Sa efter ca 15min gaendes lagns vagen sa stannar ett jatte trevligt par och erbjuder oss skjuts till Bangkok. Vi tog en omvag till Bangkok for de skulle halsa pa nagon sa resan tog val ca 3 timmar och de lat oss inte betala for nagontong. De bjod oss pa mat, kakor, dricka, de vagrade att ta emot bensinpengar och de korda oss anda in i centrala Bangkok fast de bodde i utkanten, underbara manniskor.

Raddare i noden
Sa nu ar vi i Bangkok och vi kommer inatt att aka vidare till Koh Chang for att stanna dar tills min rygg ar bra igen.
Det kanns javligt surt att behova aka bil istallet, men vad gor man nar man skadar sig och att vara kvar i den staden vi spenderade natten i ca en vecka till var bade Maria och jag inte sa sugna pa. Sa nu blir det strander med sol och bad i en veckas tid och sen hoppas vi att ryggen ar bra igen sa vi kan fortsatta varat aventyr.

/MrJim

1 kommentar:

Mamma sa...

Kan se dej sparka iväg hj... Vilken osis! Smärtstillande å lite go massage kan hjälpa, hoppas vi. Kram...Google stretcha ryggen...Uppvärmning kommer nog att behövas när du ska igång å köra igen.