torsdag 6 maj 2010

En Dag Med Dungun - Paka...

Efter en hård natt (se bild) i Dungun så lämnade vi Zar för nya äventyr.

Nu har vi åkt 21 mil på tre dagar utan nån dags vila och vi har 20 mil till kvar innan vi är nere i Mersing för att ta några dagars vila ute på ön Tioman. Så alltså kommer vi att åka sju dagar i rad och 46 mil sammanlagt, detta är något vi aldrig gjort förut, vi brukar max åka 25 mil och sen ta en hel dags vila. Anledningen att vi gör såhär är att vi har bestämt att vi ska vara tillbaka från Tioman den 15:e maj och då förhoppningsvis möta upp andra longboardåkare för att sedan tillsammans åka de sista 13 milen. Än sålänge är det ingen som hört av sig om att åka med, men vi började sprida budskapet den 5:e bara för nån dag sedan så vi hoppas på att folk får syn på vårat meddelande och vill åka med oss de två sista dagarna. Det hade varit riktigt kul om vi blev ett gäng, men det är nog inte så stor chans, men kul hade det varit, desto fler desto bättre.







När vi är nere i Singapore den 16:e maj så har vi åkt 110 mil i Thailand och 90 mil i Malaysia, 200 mil tillsammans. Planen var från början var att åka 300 mil, men med mina problem jag haft med sträckt rygg och värmeutslagen jag fick så jag inte fick åka på 45 dagar så är ändå 200 mil inte så illa.

Nu har vi 33 mil kvar och det känns i kroppen att vi åkt runt 170 mil, mest i fötter där det för det mesta sitter någon skoskavsblåsa och i ljumskar. Ljumskarna tar den största smällen och jag börjar få rätt ont där, men ibland kan det vara helt borta så det är väldigt olika men de senaste dagarna har inte varit så kul. Just nu är det inte kul att gå upp kl 5.40 varje morgon och ge sig ut i 4-7 timmar med dålig asfalt och ont överallt. (asfalten var jätte bra från Kuala Besut och rätt långt neråt, men nu blivit sämre igen) Just nu lever jag på tanken att snart är vi framme och för varje dag vi avslutar kan jag kryssa av 5-8 mil och det känns riktigt skönt. Nu har vi bara fem mer åkdagar kvar av sammanlagt 36 när vi är färdiga, nedränkingen har börjat, men det gjorde den för några dagar sedan.

/MrJim

Inga kommentarer: