lördag 1 maj 2010

En Dag Med Kuala Besut - Marang...

Igår var första åkdagen efter 6 dagars ledigt och det visade sig bli den jobbigaste hittills på resan, fast vi bara åkte 5 mil så var jag så trött, så trött. Jag tror att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv. Väl framme så bytte jag om, gick ner till havet och badade, gick tillbaka, tog en dusch, åt, la mig i sängen, sov i fyra timmar, åt, la mig i sängen och sov i 10 timmar. Sammanlagt sov jag 14 timmar detta dygnet och det behövdes verkligen.

Eftersom jag var så sliten så var det bara meningen att vi skulle åka 2 mil idag, men efter två mil så tog vi 2 till och efter dessa två milen tog vi två till. Nu hade vi två mil kvar till Marang, och det är stället vi hade som mål för imorgon. Anledningen att vi ville till Marang var för att åka ut till en liten ö som heter Kapas. Så istället för att vänta tills imorgon så tog vi de två sista milen också och när vi väl kom fram efter 7 timmar till båten som skulle ta oss till Kapas så visade det sig att alla ställerna på ön var fulla. Så nu sitter vi här på vårat guesthouse i Marang och väntar på att båten ska gå imorgonbitti.

Maria hann även med att få punktering på framhjulet idag, men grym som hon är så lagade hon det på en kvart. När vi sen hade kört en liten bit så kändes det som att det var lite luft igen, så Maria krängde av slangen igen, men inget hål. Antagligen så hade vi bara pumpat fördåligt, så det var lite drygt, men det var skönt med lite vila.




Titta, snö

Nu blir det ön Kapas i tre nätter innan vi beger oss söderut igen. Vi har bara ca 55 mil kvar på 36 dagar så troligtvis kör vi klart Malaysia på 3-4 veckor och dra till Koh Tao, Thailand för att dyka innan vi åker hemåt mot Sverige igen.

/MrJim


1 kommentar:

ml sa...

Vem lagade punkan ? Vilka tjejer det fins i dag KRAM