onsdag 12 november 2008

En Dag Med Inflyttningsfest...

Efter halloweenfesten i Ronneby bar det av till Köpenhamn för inflyttningfest hos Sandra. Jag mötte upp Anna i Höör som jag inte träffat på jätte länge. Kul som fan att hon hängde på.

Väl framme korkades det upp en jävla massa Carlsberg. Visst är ölen det bästa med Danmark. Det var en blandning mellan Svenskar som bor i Danmark och danskar, lite svårt att hänga med i konversationerna. Desto bättre gick det med den danska ölen, fast vi kom från olika länder så fann vi varandra direkt, åååh gud så god han var.

Framåt kvällen (22 tiden) bjöds på "det svenskaste vi har" köttbullar med ketchup och några danska korvar som jag inte vet vad de heter, och nej det var inte pölse, man kunde tro det men icke. Hungrig som fan efter att endast ätit tre mackor pga bakfyllan, proppade jag i mig korv efter korv. Efter Började må riktigt illa, gick och spydde upp alla korvarna, Kollade mig i spegeln och såg att jag spillt ketchup på tröjan. Jag smålog o tänkte Grymt, jag är en vampyr. Sen gick jag ut och åt en korv till.

Resan dit, kolla in molnen

Svenska ladies som bor i Danmark, vi kallar dem för, Gävle (vänster) & Lidingö (Höger)

Anna, Casper (Sandras pojkvän) & Michael Jordan

Sandra, Gävle & Lidingö

Sandra, jag & Anna

Jag & Anna

Ensam?


Kvällens kommentar stod en svensk kille som bott i Köpenhamn i sex år för. Det var någon som började prata om Takida och då säger han.

Takida? är det som soduko?

Med ett soduko i hörlurarna nära dig/MrJim

Inga kommentarer: