fredag 21 november 2008

En Dag Med Dag 1 På Stockholm Winter Jam...

Idag började jag att hjälpa till att bygga rails sektionen och "BIG jumpet" på Stockholm Stadion (Djurgårdens Arena). Det blev mycket snöskottning, grandiosa "extra allt" och Redbull. Eftersom rampen inte håller för en pistmaskin måste allt göras för hand. Rampen är 35 meter hög och det kommer att bli riktigt bra. Railsen är grymma och hoppet kommer att bli grymt imorgon. Det ska provhoppas kl 10 imorgon så då ska allt som allt vara klart, sen börjar träningen på eftermiddagen. Alla som vill får komma och köra rails, så det är bara att ta på sig laggen. Själv var det ca 1,5 år sedan jag stod på ett par skidor, så jag hoppar nog över det. Har ingen lust att dö 24år ung. På lördag kommer det att sändas live och då kommer jag att stå i VIP tältet och servera dricka, mat och snaps. Vi i tältet kommer att ha de fetaste platserna, eftersom tältet ligger ovanför kicken så kommer vi att se hoppen grymt bra. Jag kommer nog även att stå uppe i hoppet för att shapa efter åkarna, så då kanske vi syns i tv rutan.

Rampen


Stadion

Rails sektionen


En förskoleklass kom förbi, så då kunde vi ta paus medans barnen arbetade

Nästan klar

Landningen (Snön sprutas i tälten, för att den inte ska spridas)

Kicken (till höger med det vita tältet på)

Jag står på platån (snöhögen är från ett tält, som sedan skottas ut)

Fixar landningen

Landningen är klar

Jag kommer att fortsätta att uppdatera från dag 2 (träningdag) och dag 3 (tävlingsdag).

/MrJim

Inga kommentarer: