torsdag 6 november 2008

En Dag Med Ingen Bra Dag...

Dagen började med att jobba 7-11, vilket innebar väckning 05.30. Trött som fan gick jag upp, insåg att brödet var slut och mycket annat. Så det fick bli korvstoganoff och makaroner (rester). När mikron pep insåg jag att ketchupen var slut. Jag klä på mig, ta ut cyklen och börjar hojja. Självklart är det motvind. Här sitter man o trampar, trött som fan och "killen där uppe" sitter och blåser mig i ansiktet allt han kan i 7km. När jag kommit fram skrattar han högt och länge innan han går och lägger sig. Efter jobbet hojjar jag hemåt, "killen där uppe" har precis vaknat och börjar blåsa mig i ansiktet igen. Jag är så jävla trött på han.

Hemma sätter jag mig för att plugga, efter ett tag lägger jag mig i soffan och klämmer nyaste avsnittet av prison break. Dagen börjar se bättre ut. När kl slår 20 sätter jag mig på bussen för att åka till "systerObror" för att kolla stand up. Jag inser att jag satt mig på fel buss. Jag hoppar av, får gå 5min till tunnelbanan och där får jag vänta i 15min innan den kommer. Det ska tilläggas att jag inte var ute i speciellt god tid heller så det börjar bli lite jobbigt.

Men då kommer ett ljus och det är en alkis gubbe som går fram till en kille som sitter bredvid mig och tigger pengar. Han får två kronor och blir så glad så han först skakar hand med killen och sen får han en 10sekunders lång kram. Man ser att killen tycker hela situationen är väldigt jobbig, men jag kan inte låta bli att små le.

Väl framme på systerObror får jag betala full pris, eftersom jag inte fått något csn kort än. Hur lång tid ska det behöva ta? Alla andra gånger har det räckt att säga att man är student, men inte denna gång. Väl inne är standuppen den sämsta jag sätt över lag. Skrattade inte många gånger på ca 2-2,5 timmar. Det var en ung kille som var bra, annars var det rätt mediokert.

Hemresan gick iallafall bra. Det är väl som Göran i "Torsk på Tallin" säger: Efter regn kommer solsken.

/MrJim

Inga kommentarer: