torsdag 26 mars 2009

En Dag Med Dag 6...

Idag fick Noppe sin nya bräda så efter att han skruvat ihop den drog vi och mötte upp Sebbe och Louise i tväråvalvet för att hjälpa till att bygga färdigt hoppet som de börjat med. Hoppet har ett gap på ca 7-8 meter.

Louise, Sebbe & Noppe



Först ut att testa blev MrJim himself, jag fick den stora äran att ta dess oskuld. En aning nervös
var jag över att krascha in i drivan, men men.


Louise hjälper mig upp

Inget vidare att vara först ut och det där gick ju som det gick, men nån måste ju vara den första, nästa gång är det Sebbes tur. Lutningen på hoppet var alldeles för brant, så vi shapade till det

och sen var det bara att knata upp och prova igen, först ut denna gång var Sebbe.

Sebbe med en mute grab

Sebbe gjorde tummen upp så då var det min tur igen.




Och nu gick det mycket bättre.

Efter lite hoppande satte vi oss vid drivan och käkade lunch.


Efter vi ätit kände jag mig mogen att prova frontflip igen.


Efter sista kraschen gav jag upp, smalbenet och röven värkte som fan, så vi begav oss mot bräcke för att Noppe ville åka lite park. Efter att åkt vid sidan några rundor så gick det inte att motstå längre.

Och nu äntligen satt den och några gånger till.

/MrJim

1 kommentar:

Anonym sa...

det var DOPE! fräääscht jim!
//tis