tisdag 2 mars 2010

En Dag Med 1-1,5 Månads Vila...

Jag har haft rätt mycket problem med skav och utslag i mina ljumskar i ca en månad nu. Detta är pga värmen och att jag är fuktig 5-9 timmar varje dag vi åker. Ibörjan var det inte så farligt och jag har provat en del olika salvor som inte har fungerat, men nu de senaste dagarna så har det blivit ännu värre och större (10x10cm) och det har börjat göra riktigt ont. Så jag bestämde mig för att gå till doktorn och han kom med väldigt dåliga nyheter då han förbjöd mig att åka på 1-1,5 månader så det har varit en dålig dag idag. Han gav mig en salva, antibiotika och en annan tablett som jag ska ta ett tag. Efter jag varit hos doktorn så bestämde vi oss för att ta en buss till Thalang, Phuket. Även att han förbjöd mig att åka så kommer vi att åka ca 3 mil här i Phuket. Anledningen till detta är att vi har varit i tidningen här så folk vet om oss och människorna här har varit fantastiska fast vi precis kommit hit. Vi har blivit erbjudna gratis boende i 10 nätter av 4 olika hotel och Maria blev erbjuden att göra sen open water dykkurs helt gratis och de låter mig dyka gratis också. Min lillebror Fille kommer att hälsa på oss i två veckor den 18:e Mars och de låter även han bo gratis och gav han 50% = 1600:- rabatt på hans dykkurs. Jag kommer att skriva mer senare om vilket hotell vi har valt att bo på och vilket dykställe som låter oss dyka gratis.

Nu är vi Hat Bang Thao där allt är svindyrt, men efter lite letande så hittade vi ett boende för 200:- natten, de andra skulle minst ha det dubbla, vi kommer att stanna här i två nätter. Efter dessa dagarna kommer vi att åka kusten ner till Patong och därefter till Phuket Town föra att ta en båt ut till Ko Yao Noi som är en ö utanför Phuket. Detta kommer att bli det sista brädåkandet vi gör i Thailand, för doktorn sa att om jag inte vilar och låter detta bli bra så kommer jag troligtvis inte att kunna fullfölja min resa och det vill jag göra mer än allt annat. Detta är planen för de 1,5 månaderna: Ko Yao Noi, Phuket, Vietnam, Phuket, Phi Phi, Ao Nang/Riley, Phuket och efter det kommer vi att åka från ö till ö från Phuket till Malaysia innan vi ska fortsätta att åka östkusten ner till Singapore. När vi åkt denna sista bit så har vi åkt 1000km +- här i Thailand och det kommer ungefär bli detsamma i Malaysia.

Jag hatar detta för vi kom hit med ett mål att skata och att behöva vila för 1-1,5 månader är inte kul, men vill vi kunna fullfölja resan och åka genom Malaysia så måste vi göra såhär och låta mina ljumskar läka. Fast vi inte kommer att åka på ett tag så kommer vi att fortsätta blogga.

/MrJim

1 kommentar:

Mamma sa...

Hej det var ju tråkigt men du är viktigast i världen. Hoppas besvikelsen lägger sej så du kan göra nåt bra av vistelsen.