lördag 20 mars 2010

En Dag Med Vietnam...

Efter 2 dagar i Phuket med sol och bad begav vi oss till Vietnam och Mui Ne beach. Vi kom rätt sent till flygplatsen så vi tog en taxi till busstationen och hoppades på att det skulle gå en nattbuss, men det gjorde det inte så vi hyrde oss en varsin matta och sov på stationen tillsammans med 40-50 andra Vietnameser. Kl 03.30 kom de och sparkade på oss och sa att nu var det dags att vakna, en halvtimme senare så var vi påväg i en svettig minibuss med en chaufför som tutade 30ggr i minuten så sova var det inte snack om. Mui Ne ska vara en av de populäraste stränderna här i Vietnam, men jag ger inte så mycket för den och det är skitjobbigt att bada här för vågorna kommer helt oregelbundet och strömmarna drar en fram och tillbaka. Det är ju inte ett ställe som jag skulle välja att åka tillbaka till nästa gång jag besöker Vietnam. Men ölen kostar 3-4kr så det är grymt.

Igår var det meningen att vi skulle åka på en tur för att göra det alla turister gör här och se vad Mue Ne har att erbjuda förutom stranden, men då fick jag 39.5 graders feber så vi sköt upp turen till nästa dag istället. Fast jag inte känner mig helt okej så vill vi ändå göra detta. Vi vill ju ha sett nånting under våra 5 dagar i Vietnam förutom vårat hotellrum, men vi förminskar turen från 5 timmar till 2 istället och skippa sandboardingen.

När vi båda var rätt slitna, jag från min feber och Maria från illamående så händer det något med strömmen på vårat hotell/guesthus så vi var utan aircon i flera timmar och det var svettigt som fan.

Ny god Smirnoff, Ginger Ale & Lime
CC Bloom´s i Phuket

Busstationen


Glömde smörja mig en dag

Vietnam

Fairy Streem






Red Canyon







/MrJim

1 kommentar:

Unknown sa...

Den brännan måste ha gjort ont, din stackare. Hoppas få se lite bilder av Fille & er... Hoppas han & ni nu få va friska,,,Hur gick hans flygresa?