tisdag 9 mars 2010

En Dag Med Koh Yao Noi...

Nu har vi spenderat 5 sköna dagar på Koh Yao Noi som är en ö ca 1 timmes båtfärd från Phuket. Här är det väldigt lugnt och inte alls som Phuket, så om man vill ha lugn och ro så har man kommit till rätt ställe.

De två första nätterna sponsrade Koyao Island Resort oss med och efter dessa nätter flyttade vi till Pasai Cottage en bit därifrån. Anledningen att vi flyttade var för att vi inte hade råd att bo kvar (1500:- natten).

Vi gjorde en utflykt med båt en dag till närliggande öar och en dag hyrde vi moppe och körde runt ön.

Sista kvällen träffade vi ett jätte trevligt par, Eric och Joanna, han från Kanada och hon från Polen/Tyskland. Efter nån bucket på hotellet så drog vi till en bar och där blev det en jäkla fest. Vi fyra delade på 2liter sprit och ett par öl slank också ner. Så nu har jag varit bakfull i två dagar, men det är betydligt bättre idag än vad det var igår. Kvällen innehöll allt som en grym kväll ska ha, Maria festade bort sina kläder och rumsnyckeln och jag mina skor. En bra sak var att jag hade 150:- mer med mig hem än när jag gick. Väl hemma från baren så försökte jag väcka hotellägarna så de kunde öppna till oss, det tog ca 30 min innan de vaknade. Trött som fan så följde hon med mig till våran bungalow, när vi kommer dit så är det öppet och Maria ligger och sover, hyfsat pinsamt. Då visade det sig att Eric hade tagit sig in genom ett av våra fönster och öppnat till Maria och Maria hade gått och lagt sig utan att säga till mig.

När vi väl vaknar dagen efter så märker jag att mina skor är borta så jag börjar traska mot baren där vi var. Påvägen hittar jag Marias kläder och nyckeln då vi hade blivit badsugna på vägen hem. Efter en timmes letande och inga skor börjar jag att gå hem igen. Väl hemma så står mina skor där, det visade sig att jag hade varit så duktig och tagit av mig dem innan jag knackade på för att väcka ägarna. Som sagt så var det en riktigt grym fest.

Eric känner massa rika svenskar genom sitt jobb och från att han bodde i Sverige i 5 år så han skulle försöka hjälpa oss att nå 50 000:- i våran insamling till barncancerfonden, så vi håller tummarna.











Grannresorten, kostar bara från 6500:- natten












2 kommentarer:

Hannes sa...

Tjaaa jim! Ser att det gar bra for er. Jag o marie ar i sydney just nu. Vi aker snart till Bali o ar i Malaysia i mitten av april typ. Nar kommer ni dit? Och nar ar det planerat att ni ar framme? Hoppas ni har det bra! Kram Hannes

Hannes sa...

Tja! Ser att det gar bra for er! Nar kommer ni till malaysia? Jag o marie ar i sydney just nu, aker till cairns pa tisdag. Sedan till indonesien och kommer vara i malaysia i mitten av april. Nar tror ni att ni ar framme i Singapore? Kram Hannes