torsdag 29 april 2010

En Dag Med Perhentians...

Vi stannade 6 nätter på Perhentians och dessa nätter var vi sponsrade av Alu Alu Divers där vi bodde grymt bra med aircon och mitt på stranden. Alu Alu ligger på den stora ön som heter Besar. Inte nog med att vi blev sponsrade med boende, vi fick även göra 7 gratisdyk med dem och vi fick t-shirts, supertvål och en dyk/loggbok så man kan säga att vi hade en toppenvecka.

En dag så gick vi igenom djungeln för att komma till stranden på andra sidan för att därifrån ta en taxibåt till Hannes, Marie & Jocke som bodde på longbeach, den lilla ön, Kecil. Det var oväder denna dag så vågorna var rätt stora så Hannes, jag & Jocke spenderade några timmar med att bodysurfa, kul som bara den men efteråt så såg jag att någon idiot snott mina skor, så då var det inte så kul längre. På kvällen lirade vi kort och spelade PES 2010 med de som jobbade på deras resort, tv-spel på projektor är aldrig fel. Fast jag aldrig spelat detta så ägde jag och spöade alla arbetarna 2 ggr i rad, muhahaha.

Sikten var sådär när vi dök pga några dagar med dåligt väder, men vi såg ändå sköldpadda, bambooshark och på det sista dyken så såg vi 6 st BlackTip Reef Sharks och det var rikigt mäktigt.

Har du möjlighet att besöka Perhentians så tycker jag att du ska göra det för det är två väldigt fina öar med bra dykning, snorkeling, mat, boende mm och jag kan verkligen rekommendera Alu Alu.


Jätte myra


Myrstig


Varan



Longbeach


PES 2010

Hannes och Marias ställe

Vårat boende


Dessa dök vi med




Färskvattenkälla

Kallt som fan


Våran resort

Vårat ställe på kvällen


Vi och Johan som är ägare för Alu Alu divers (riktigt grym snubbe)



BlackTip

/MrJim

Inga kommentarer: