söndag 24 januari 2010

En Dag Med Tak - Kamphaeng Phat...

Idag var det en riktigt jobbig dag, fast vi hade haft en dag vila med poolhang. Vi akte 70km och det var riktigt jobbigt, jag var helt fardig efter 10km och svettades redan som en gris, om grisar nu svettas. Vi blev tvugna att lifta i ca 5km for det var ett vagarbete och det ar inte sa kul att ga nar det bara ar en fil (bilarna kor som darar) och nar det fastnar tjara under skorna. Eftersom jag inte kan sparka med hoger fot (fortfarande dalig) sa blir min vansterfot ratt sliten sa idag var jag tvungen att kaka smartlindrande. Som tur ar sa har jag dundertabletter sa all smarta forsvann ganska snabbt. Varmen (ca 35 grader) gor det ju inte heller lattare, men vi snittar ca 10km/h och da raknar vi aven in de ganger vi stannar for att vila och ata, sa om vi bara raknar akmassigt sa snittar vi kanske 13km/h.

Val framme i Kamphaeng Phet sa hittade vi ett jatte fint stalle med hur trevlig personal som helst. Vi kommer att aka ut till ett landstalle som han som ager detta vi nu bor pa ager. Dar kommer vi att chilla, bada i vattenfall, ga i grottor mm. Det hade du tyckt om farsan.

Vår skjuts

Såhär kan det se ut på offentliga toaletter, myspys


/MrJim

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej funkar det inte att "bara" åka 3 mil om dan? Låter otroligt slitsamt med 7 mil....Det är ju längre än till Växjö....

Pappa sa...

fota lite nice bilder så att jag blir avundsjuk