söndag 12 oktober 2008

En Dag Med Inlägget Där Känsliga Läsare Varnas...

Om du är känslig eller kvackmagad och sitter med en smörgås i handen, så kanske du ska äta upp mackan innan du börjar läsa, för efter är du nog inte så sugen. Här kommer historien om "bajs i hallen" och den utspelade sig för några helger sedan.

Det var en helt vanlig fredag, david var här så vi, Madde, Katta, Petra & Ola skulle dra på naprapat fest för att dricka snuskigt billig öl. Samma natt skulle en kompis till oss (skön som fan) och hennes kompis som vi aldrig träffat sova här, för de skulle på någon fest. Alltså inte på samma fest som oss. När de kommer visar det sig att de inte är 2st utan de är 4:a st, men 2 av dem skulle sova någon annanstans.

Vi kommer hem vid 4 tiden på natten och då har de andra inte kommit så vi går och lägger oss. Kl ca 7.30 ringer Ola: - Gå inte ut i hallen, för det ligger bajs där!!! - Vafan skojar du eller? - Nej, det är sant någon har bajsat i hallen och jag vet vem det är. Men han berättar aldrig vem. Vi öppnar våran dörr lite försiktigt och det känns som att få ett stenhårt slag av en hammare i ansiktet, så jävla illa luktar det. Och det är ingen liten klick heller. Jag går upp utan att veta vem som gjort det. Jag hoppar över skiten och väcker David som ligger i vardagsrummet.

- Vakna David:
- Vad är det?
- Har du skitit i hallen?
- Jag? Nä för fan!
- Det är någon som har skitit i hallen.
- Skojar du eller?
- Nej det är sant.
Vi går ut i hallen.
David: - Kul grabbar att ni lagt choklad i hallen.
- Skojar du, luktar choklad som skit?
- Nej det är ju sant.

Ola går in till sig och David & jag går in i vardagsrummet. Då öppnas dörren till rummet där maddes kompis och hennes tre kompisar som bara skulle vara en sov. Ut kommer en tjej och jag frågar henne om hon hade kul igår? Då svarar hon: Mmm allt är ju relativt, sen säger hon inget mer. När jag frågade henne så visste jag inte att det var hon, men det var det, det var "bajsbruden".

Vi går in och snackar med Ola och det blir han som får gå in till tjejerna efter en demokratisk omröstning. Han går in och säger: -Nu är det såhär att någon har skitit i hallen och jag kommer att gå in i mitt rum och när jag kommer ut så ska bajset vara borta. Då säger en av tjejerna: -Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det. Ola blir vansinnig -Jag skiter i vem som städar upp det, men det ska göras nu.


Chokladpudding? Någon? Inte?

"Bajsbruden" hjälper inte ens till att städa utan det får våran kompis och hennes kompis göra. De svabbar och våran kompis ber så jätte mycket om ursäkt innan de lämnar lägenheten.

Vi går ut i hallen och då fattar vi att hon har trampat i det, så det är skit i Olas & Kattas rum, för där var hon och letade efter sin väska. Det är skit i vardagsrummet, i rummet de sov, på mattan och i sängen där hon legat.

Vi slänger mattan, täcket, lakanet och bäddmadrassen. Sen skurar och städar vi som fan, men lukten försvinner inte. Då märker vi att det har kommit ner skit under trösklen och den sitter fastkilad i dörrkarmarna. Så vad gör man, jo man får såga trösklen mitt i tu och knäcka upp den och sen städa om och om igen. Tillslut försvann lukten, men det tog tid och det har gett men för livet. Förhoppningsvis är detta första och sista gången man råkar ut för något sånt här.

Så frågan lyder, varför valde hon att skita i hallen, när toaletten bara låg en meter därifrån? Satte hon sig på huk och laddade på eller rann det helt enkelt ut vid sidorna i bara farten? Kan man säga att hon sket på sig eller inte? Hur som helst så sket hon iallafall ner golvet, trampade i det, gick en runda för att sedan lägga sig i det i sängen.

En rolig avslutning är att David och jag gick ner och slängde allt i soprummet. 30 min senare gick vi ner för att slänga tapeter som vi rivit ner och då märker vi att någon har tagit mattan, mysigt. Vad säger man när ens gäster frågar om vad det är för någon brun fläck på mattan? Äh det är bara lite bajs.

Hur som helst så tog "bajsbruden" sitt ansvar. Hon köpte nya sängkläder och satte in pengar på Maddes konto så vi kunde köpa en ny matta och bäddmadrass. Tyvärr kan inte pengar ta bort ens minnen, det är något vi får leva med i resten av våra liv.

Man har varit med om mycket, men detta tar fan priset.

/MrJim

Inga kommentarer: