tisdag 14 oktober 2008

En Dag Med Micke Möller...

Idag var det dags för min första "lektion" i skolan, eller det är mer som en frågestund där man kan ställa frågor till läraren om saker man inte förstår.
Jag visste på förhand att jag skulle ha en kvinnlig lärare. Då hoppas man ju alltid lite extra på att det är en "snygg mogen kvinna i sina bästa dagar" iklädd kjol, vit skjorta och svarta glasögon med bred båge som sitter på halva näsan.

Men det vet ju du som jag att sån tur har man ju bara högst en eller möjligen två gånger här i livet. Och den här gången var absolut ingen av dem. Det visade sig att min lärare är syster med Micke Möller i HippHipp. Jag som trodde att han bara hade sin lillebror Mini, men icke. Hon hade mustach, skägg, likadant hår som Micke och snusade. Men hon var jävligt skön, precis som Micke.



Sådan bror, sådan syster eller hur är det man säger?

/MrJim

Inga kommentarer: