onsdag 21 april 2010

En Dag Med Första Åkdagen I Malaysia...

Så fort jag sparkat några meter så fick jag den största käftsmällen någonsin med puckligare asfalt än vår käraste Quasimodo, tänk er Eringsboda - Backaryd, men värre. Vissa partier var bra med det ändrade sig hela tiden så det gick från bra till dålig, ännu sämre, bra till supersämst. Enligt googlemaps så skulle vi bara behöva åka 5-6 mil med det slutade med 8 mil och det var så j*vla jobbigt, de sista milen gick inte snabbt kan jag säga. Så kan man lita på googlemaps hädanefter eller ska man lita på vägskyltarna? När vi äntligen kom fram så kollade vi runt lite på några hotell, men de var rätt dyra så nu bor vi i ett litet singelrum med en 90cm säng, high five, men det är rätt mysigt. Planen var att vi skulle åka direkt vidare tidigt idag, men jag fick feber på kvällen och det höll i sig en bit in på natten och Maria mådde heller inte bra. Kan det bero på alla timmar i stekande sol eller så var jag väl inte helt frisk? Så vi valde att stanna här en natt till och åka vidare imorgon istället. Det känns förjävligt att behöva stanna på ställen där det inte finns någonting att göra, det enda vi kan göra är att kolla på tv och sitta vid datorn. Så gårdagen var en skitdag, urusel asfalt, mina hörlurar gick sönder, feber och mina värmeustlag kom tillbaka, men jag har en salva så förhoppningsvis kan jag motarbete dem så det inte blir så illa som det var sist.

Planen för imorgon är att börja åka i soluppgången och åka runt 6-7 mil till nästa stad. Efter det stoppet så har vi ca 12 mil över berg med en massa branta upp och nerförsbackar, Sam har cyklat denna sträckan och det tog han två hela dagar, med cykel så det lär ta tid för oss när jag har min bräda. Är det för brant så kan jag varken åka upp eller nerför så det blir en massa gående. Det finns ingenstans att sova här heller och vi har blivit varnade för att sova ute med alla myggor och så finns det vilda elefanter i bergen som man ska akta sig för, så vi fårse vad vi gör, kanske åker vi så mycket vi orkar och sen liftar vi till nästa stad, men inte heller det är så lätt längre nu när Maria har sin cykel.


Jag, Sam, Maria & Summer




Busshållplatserna är helt cp, det går fan inte att sitta på dem utan att få ont i rumpedumpen

/MrJim

4 kommentarer:

Hannes sa...

Tja! Har ingen mottagning på mobilen här ute på perhentian kecil. Men ja jocke är med, men han lämnar oss när vi drar in till thailand pga att han ska inte till Full Moon Beach party.

Här på Perhentian bor vi på Mohsik Chalet. Kostar 120 RM per natt för två pers, men fick ner det till 80 RM med en extrasäng. Det ligger på Long Beach. Men det finns dorms på ett annat "hostel" här för 15 RM per natt. Men annars är det rätt dyrt här, sjukt vackert dock! Vart ska ni på ön? Ni ska till kecil va?

Kram H

Anonym sa...

Tycker det gnälls en del!!

Sivert

Mamma sa...

Hej härligt att höra av er igen! Osis med sjukan hoppas allt blir ok & att ni håller oss uppdaterade om allt som händer. Lycka till!

mamma sa...

Lägg gärna upp en karta över var ni är nu & vart ni ska...Mycket oroligt när ni är på vägarna med vilda elefanter mm. Största kramen från mamma.